Hans de Waard
Door mijn inzet worden doel en koers van organisaties helder, ontwikkelen leiders focus in hun rol, gaat samenwerking lopen, wordt vernieuwing gestart en worden projecten daadwerkelijk gerealiseerd.
Achtergrond & Ervaring
De rode draad in mijn werkzame leven is een grote nieuwsgierigheid naar het realiseren van ambities. Ambities van bedrijven, organisaties, publieke partijen en individuele personen. Na afronding van mijn studie economische psychologie, ben ik altijd gedreven om het strategische kader te ontdekken dat nodig is om succesvol ambities en doelstellingen te realiseren. Elke nieuwe omgeving en situatie vind ik weer interessant om te doorgronden. Ik ben dan ook eerder generalist dan specialist.
Mijn brede ervaring heb ik opgedaan binnen sterk verschillende organisaties, van kleinere commerciële dienstverleners tot grote corporates zoals Philips en PwC consultancy. Daarnaast heb ik langere tijd mijn eigen business vormgegeven, zowel op het gebied van interim (project) management als in de coaching en advisering van zelfstandige bedrijven, hun teams en hun eigenaren/DGAs persoonlijk. Zo heb ik ervaren dat daadwerkelijk ‘realiseren’ beter en prettiger gaat bij het aangaan van de verbinding met elkaar en de omgeving, in alle openheid, ook al is dat soms spannend of confronterend.
Mijn kennis en ervaring zet ik sinds 2023 breed in bij AddVision voor de vele ontwikkelingen en transities waar wij ons als samenleving voor gesteld zien. Als er een heldere stip aan de horizon gezet moet worden om deze ook met focus en enthousiasme dichterbij te brengen, ben ik graag van de partij. Zo heb ik niet alleen opdrachtgevers verder gebracht maar ook AddVision geholpen met die heldere stip aan de horizon.
In mijn vrije tijd ben ik samen mijn partner Willemien, het liefst actief buiten, zoals met klussen in onze tuin, n (berg)wandelen en het ontdekken van nieuwe natuurgebieden. Ik onderhoud mezelf in de sportschool, geniet enorm van lekker en gezond tafelen en ga er graag samen op uit in onze cabrio bij voorkeur naar ons geliefde Schotland.
Benader je bedrijfsgroei eens als project
Projectmanagement toepassen op interne doelen is naar mijn mening flink onderontwikkeld binnen het MKB, terwijl het een basaal instrument is om geld, tijd en energie resultaatgericht in te zetten. Voorwaarde is dat er ruimte, kennis en ervaring ontwikkeld wordt om interne projecten op te zetten en uit te voeren. En dat bewust wordt afgestapt van losse activiteitenplannen en vrijblijvende uitvoering.
