Artificial Intelligence binnen contractmanagement Scalda

De afdeling Inkoop van Scalda bestaat uit inkoper-contractmanagers en contractbeheerders die samen alle, ruim 800 contracten van Scalda managen. Dit loopt uiteen van een ‘simpel’ contract voor ZZP inhuur tot aan grote nieuwbouwcontracten van Scalda locaties.

Naar aanleiding van afwezigheid en ziekte van collega’s op de afdeling, kwamen de contractmanagers erachter dat het enorm lastig en tijdrovend is om een contract over te nemen van een collega. Er zijn veel afspraken binnen een contract en om goed contractmanagement uit te kunnen voeren moet je aan tafel met een leverancier weten waarover je praat en welke afspraken er in het aanbestedingstraject en uiteindelijke contract zijn gemaakt. Deze afspraken staan in tientallen verschillende documenten en staan nergens centraal opgeslagen.

De wens is om effectieve contractsamenvattingen te creëren die overdracht van werkzaamheden en kennis over een contract faciliteren. Het doel van de opdracht is om middels AI contractsamenvattingen op te stellen waarmee de contractmanagers efficiënt kennis op kunnen doen over DOP (De Overeengekomen Prestatie) en AOC (Alle Overige Contractafspraken). 

Raul is projectmanager en heeft als doel om de mogelijkheden van AI en contractmanagement software te verkennen, kaders over de eisen van het gebruik hiervan vast te stellen, selectieprocedure uit te voeren van de oplossingen en er één te kiezen en uiteindelijk het implementeren van de oplossing binnen het proces van de afdeling Inkoop.

Datum
maart 2025 tot maart 2026
Categorieën
Organisatieontwikkeling
Opdrachtgever(s)
Verantwoordelijke collega(s)
Raul
Raul van Quekelberghe
Junior Projectmanager
Link naar mij